فتل فتلیان

روز نوشت های یک بچه مثبت تنها

فتل فتلیان

روز نوشت های یک بچه مثبت تنها

پدر بزرگ درون

پنجشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۹، ۰۹:۲۴ ب.ظ

یه پلی بک زدم اون قدیم ندیما تا یه نگاهی به خودم بندازم دیدم از همون بچگی سرم سفید بوده! مثه بابا بزرگا همونا که همه موهاشون سفییید سفیده ولی خب دقیق تر شدم دیدم سرم تو گونی آرد بوده بس که شیطون بودم 😅

ولی خب به قلب اون فتل کوچولو که دقت کردم دیدم بابا بزرگ درونش اونجا نیشسته ! مثه اون بابا بزرگ مهربونا بود ، اونایی که یه قیافه مهربون دارن با یه کله سفید مثه برف و با یه لبخند بزرگ همونا که ادم نمیترسه بره پیششون و حرف بزنه .

همیشه خدا یکی بود که بیاد و بگه وایییی من فلان کردم یا بیاد نظری بخواد چیزی بگه و منم بشنومشو بعدم گوششو بیکار گیر بیارم و بدون قضاوتش  بشییییینم به نصیحت و هعی اینقدر نصیحت کنم که آخر کار مجبور بشه  با گوله به نصیحت گریام خاتمه بده.

از اون بابا بزرگا بودم که غرغر نمیکردا ولی خب همیشه یه سری چوب دستش بود و می خواست همه رو نصیحت کنه ، حتی اگه کسایی رو که دوست داشت  حرفی نمیزدن باز چوب نصیحتاشوبرمیداشت و بودو بودو میرفت نصیحتشون کنه  .

میدونید گوشه قلبم یه بابا بزرگ نیشسته که ازش ناراحتم! نصیحت گر خوبیه ولی هیچ وقت خودشو نصیحت نکرد ، همه بش گوش دادن جز خودش ☹

 

*** امیدوارم خوب نوشته باشم ، یجاهاش شاید یجورایی خودمو زیادی خوب توصیف کردم ! این صرفا حسی بود که خودم داشتم و از اون نصیحت جویانم( مثه هنر جو😅😁) دریافت کردم 

مرسی مرسی از یلدای عزیز برا دعوت من به چالش 🌷

  از کسی اسم نمیبرم چون یوهو کسی رو فراموش میکنم و شرمنده میشم همه دوستاییم که اینجارو می خونن(مخصوصا کامنت گذار ها) دعوت هست به این چالش

نظرات  (۱۸)

  • کیمیای کوچَکْ
  • پس از این به بعد آقاجون صدات میکنم پسرم :))) کلاً بابابزرگا خیلی به دل میشینن، چه با اخم چه بی اخم

    ▪ قصۀ تو هم قصۀ همون کوزه گریه که از کوزۀ شکسته آب میخوره

    پاسخ:
    باشه😊😅
    اره ، یه سریاشنو ادم دلش می خوام همینجور فقط بهشون نیگا کنه یجورایی به دل ادم میشینن
    اوهوم 👌👌👌👌
    دوست داشتین از مادر بزرگ درون بنویسید

    منم یک مادربزرگ درون دارم که بعضی وقتا که دلش میگیره از این دنیا میره جواد بدیع زاده گوش میده :)))))

    پاسخ:
    بودو باید برم سرچ کنم و گوش بدم 
    امیدوارم هیچ وقت دلش نگیره !
    دوست داشتی ازش بنویس

    :)

    چه بدربزرگ درونت شبیه مادربزرگ درون منه 😂😂

    پاسخ:
    😂😂
    اقا هر گونه کپی برداری بدون اطلاع صاب پدر بزرگ حرام بوده و پیگرد قانونی دارد🤪🤪🤪
    به این چالشم دعوتیااا ، با این شد دوتا 
  • کیمیای کوچَکْ
  • متأسفانه من کودک درونم بیش فعاله ولی هرچه قدر اون جنب و جوش داره، مامان بزرگ درونم سایلنت و خنثی ست =)

    پاسخ:
    اوهوم ، چرا متاسفانه !!! خوبه که
    من که کودک درونم بیش فعال صرب در ۲ هست 😅
    نمیدونم چطور باهم کنار میان این پیر و جون 

    مررررررسی که دعوتمو قبول کردی و شرکت کردی 💙

    عجب پدربزرگ درون گوگولی و مهربونی هم داریا 😉

    بازم ممنونم از وقتی که برای نوشتنش گذاشتی :)

    پاسخ:
    خواهش میشههه مرسی از دعوتت
    😁☺️😍 مرسی 
    خواهش میشه مجدد🌷

    نه این جوری نمیشه اگه همین جوری پیش بره تا صد سال دیگه یه مرسی خواهش میشه من باید بگم، یکی تو 😂

    پاسخ:
    😂😂😂🤦🏻‍♂️
    من از این کارا کردم یکی دو روز درگیر بودیم 😅🤪

    :|

    اونو شرکت کرئم ولی حذف زدم :/

    دوباره شرکت میکنم هم اینو هم اونو :/

    پاسخ:
    عه!
    اوکیه 😊 البت اگه دوست داشتیااا
    میدونم که حسابیم درگیر درسی!!!!
  • رفیقِ نیمه راه
  • چطوری پیرمرد!؟ 😂😂😂

    پاسخ:
    😂😅😅🤪
    خوبیم شکر 
    شومو چطوری

    درس؟! 😂😂😂

    پاسخ:
    خودت گفتی خو 😂😂🤦🏻‍♂️

    چقد خوب میگه منوچهر آتشی:

    به آبش می سپرم
    این کودک شرور
    که چشم بازنکرده
    زبان گشاده است
    به تحقیر قبیله سنگستان که ماییم
    قبیله را بر من خواهد شوراند این
    زبان دراز
    و مرا نه که خود را
    به کشتن خواهد داد
    تا زبان بریده به عزلتی نشاندم سوگوار خویش
    به آبش می سپارم
    امید در نجاتش بندم
    به ساحل دوری آن سوی جهان
    شاید به تور ماهیگیری افتد
    بی نوا و شریف
    و صیادی چالاک بپرورد او را
    شاید بر آستانه زنی
    فروافتد
    بزرگ تبار
    و بی نطفه شوی
    تا شگفتی آفرین شهزاده ای برانگیزد از او
    طلسم شکن
    و قلعه گشای دیو برده پریزادان
    تا پاسدار رویای ناایمن دختران شود
    عاقبتم به سوگ خویش خواهد نشاند
    این کودک شرور
    و به یاوه مردی دیگرگونم خواهد کرد
    بهتر که به آبش بسپارم
    تا به خاک

    پاسخ:
    👌👌👌👌

    کی گفتم؟! 😐🙄⁦🤦🏻⁩

    پاسخ:
    نمیدونم 😐😐
    اخه حس کردم دور مدرسه مجازیا باشی

    خیره انشالله بابا بزرگ ... منتظر عیدیای سر عیدیم 

    پاسخ:
    😅😅😅
    به روی چشم ، عیدی چه قابل داره

    میدونی،باید به یه مرحله ای از اثبات خودت به دیگران برسی،که بدونن اگر به عنوان یه همسن یا شاید کوچیکتر از اونا،شروع به نصیحت میکنی،دال بر فاز مادربزرگ پدر بزرگی نیست،باید بفهمن و درک کنن،اگر توهم جای اونا بودی،کارایی که داری به صورت نصیحت بهشون میگیو،انجام میدادی!!!این فاز نصیحت کردن،نیاز داره به یه ادم اثبات شده،و یه ادم حرف گوش کن،هر کدوم از دوطرف این ویژگی ها رو نداشته باشن،معادله بهم میریزه:////

    بابا بزرگ؟؟نمیدونم!!زیاد مطمین نیستم:-))بیشتر به اونایی میخوری که رفیقاشون با توپ شیشه میشکنن و اونا گردن میگیرن!!حالت مرام ،معرفتی دارین بیشتر تا بزرگ گروه!!!!!

     

    پاسخ:
    اوهوم 
    همیشه خواستم خودمو اثبات کنم ولی هیچوقت هیچکس نخواست منو باور کنه جز مادرم 
    همیشه از در نصیح وارد نمیشم بیشتر وقتا اون گوش شنوام براشون و اگه خواستن منم بدون قضاوتشون سعی میکنم بهترینو بهشون بگم  
    هر جا که دستم برسه مرام و معرفتو کم نمیزارم برا هیچکس 
    اونو دوستان با مرام زحمتشو میکشن و گناهشونو خودشون میندازن گردن من تا ادم بده مقصره من باشم ☹
    ولی درست گفین بیشتر از اون فاز بزرگ بودن تو فاز مرام و معرفتم 

    شد خزان رو گوش میده مادربزرگ درونم :)

    خوبه ازین مامان بزرگاس که با عصا راه میره و عاشق تکنولوژیه و همیشه میگه ننه بیا ی سلفی باهم بگیریم :دی

    پاسخ:
    اوهوم  اینم میزنم تو لیست دانلودم کلا هنوز سرچش نکردم 
    ای جانم 😍😍😍 خدا حفظشون کنه ، چقده خوبن این مدلیا

    :)

    خیلی خوبن :)

    تازه من یه عزیز جونی (مامان مامانم )دارم که میگه :از اون مدل تماسا که عکستو طرف میبینه بگیر با داییت حرف بزنم :))))

    خیلی خوبه :)

    پاسخ:
    اوهوم خیلییی
    خدا حفظشون کنه 
    مال من که اینجوری نبودن هیچ کدوم ، نهایت تلوزیون و ماهواره و همون تلفن

    مرسی :)

    :))

    پاسخ:
    خواهش مبشه 

    نمیدونم چرا من با این آدمایی که نصیحت میکنن سازگاری ندارم علی رغم اینکه خودم هم اهل نصیحت کردنم .

    پاسخ:
    فکر کنم اکثرا همینیم!!! میگم واییی باز رفت رو مبر 😭
    اها ! قاعدتا شما نباید اینجور باشین!
  • هانیه 🤷‍♀️
  • الان این پست چه چالشی بود ؟!

    پاسخ:
    اووم خب چالش بود از طرف یکی از دوستان 
    شاید من درست ننوشتمش 
    درواقع اون شخص نصیحت گر درونتو باید بنویسی یجورایی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">